Cufărul lui Cain

Cufărul lui Cain

48.00 lei

Cristina DANILOV (n. 9 mai 1970, Bucureşti), licenţiată în Filologie (1996) şi Psihologie (2007) a debutat, în anul 1997, cu volumul de versuri Noi, Fiii Melcului, Editura Junimea, volum premiat cu Premiul Uniunii Scriitorilor din România, filiala Iaşi, urmat în anul 2000, de volumul de versuri Ceva care să-mi amintească de mine, publicat la Editura Cartier din Republica Moldova. În 2023, a publicat volumul de eseuri Fuga din Babel şi alte povestiri pentru suflet la Editura Junimea. Este membră a Uniunii Scriitorilor din România din anul 1996. Este autorul şi traducătorul antologiei de versuri Singular Destinies, Editura Cartier, 2002, antologie a poeziei basarabene contemporane tradusă în limba engleză (în colaborare cu profesorii Sean Cotter şi Adam J. Sorkin, SUA) .

În prezent, este psiholog cu drept de liberă practică la Cabinet individual de psihologie Cristina Danilov, specialitatea psihologia muncii şi organizaţională. A profesat 3 ani ca asistent colaborator la Universitatea Petre Andrei din Iaşi, Facultatea de Psihologie, susţinând seminariile cursurilor de Psihologie a Creativităţii, Medierea Conflictelor şi Psihologie Socială sub îndrumarea profesorului universitar doctor Mariana Caluschi. Din 2021, este colaborator al cotidianului Ziarul de Iaşi, la rubrica Opinii, şi al revistei de cultură Littera Nova din Madrid, Spania, unde susţine o rubrică dedicată psihologiei.

  • An apariție: 2024
  • Format: 11 x 18 cm
  • Număr de pagini: 412
ISBN 978-973-37-2820-7 Categorii: ,

Autor: Danilov Cristina

Descriere

Deși este limpede că are cunoștințe de specialitate dintre cele mai serioase, Cristina Danilov nu face un demers scolastic. Își alege teme atractive și le „povestește“ pe înțelesul unui cititor mediu, însoțind expunerea cu exemple, multe fiind fapte reale, întîlnite în cariera de consultant psihologic. Un cititor care vrea să dea mai multă atenție eului său și interpretării unor comportamente proprii sau ale celor din jur, va citi cu real folos acest volum. Trebuie să recunoaștem că unele dintre articolele Cristinei Danilov sînt mai mult decît o lectură de loisir, ne pot pune pe gînduri și ar fi bine să ne facă nemulțumiți de noi înșine.

E un fapt real că fiecare om are tendința să nu dea atenție unor comportamente și obișnuințe greșite, să le bagatelizeze, să prefere a nu reflecta mai serios la ceea ce nu merge bine în viața lui. Tabletele din volum îndeamnă aproape permanent la o a doua judecată, mai profundă, mai critică. Astfel, avînd la îndemînă și exemplele vehiculate permanent de psihologul-scriitor, întîmplări lesne de regăsit în traiul zilnic, cititorul poate vedea unde greșește și felul în care erorile neîndreptate pot avea consecințe cel puțin neplăcute, dacă nu de-a dreptul dramatice.

Horia GÂRBEA

 

Cristina Danilov reușește să explice clar și coerent amalgamul de trăiri și sentimente în care specialiștii ce se încumetă să scrie pentru publicul larg se poticnesc de cele mai multe ori. Rareori am întâlnit o asemenea abilitate de a discerne până la elemente fundamentale emoțiile și a le explica într-o lumină care împacă atât lumea științifică, literatura, cât și bunul simț al unui cititor obișnuit. Rareori vezi toate acestea îmbrăcate într-o haină eseistică îndrăzneață și provocatoare.

Cristina Danilov face pentru cititorii de toate vârstele ceea ce în SUA Jonathan Haidt face pentru o societate care nu-și găsește coerența.

Toni HRIȚAC

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Cufărul lui Cain”

Istoricul Junimii

Junimea a fost un curent cultural și literar, dar și o asociație culturală înființată la Iași în anul 1863 de către Iacob Negruzzi, Petre Carp, Vasile Pogor, Theodor Rosetti, Vasile Pogor și Titu Maiorescu.

Un curent literar este adeseori o simplă construcție istorică, rezultatul însumării mai multor opere și figuri, atribuite de cercetătorii acelorași înrâuriri și subsumate acelorași idealuri. Multă vreme după ce oamenii și creațiile lor au încetat să ocupe scena epocii lor și răsunetul lor s-a stins, istoricii descoperă filiații și afinități, grupând în interiorul aceluiași curent opere create în neatârnare și personalități care nu s-au cunoscut sau care s-au putut opune.

Fără îndoială că nu acesta este cazul „Junimii”. Sarcina istoricului care își propune să studieze dezvoltarea acestui important curent este ușurată de faptul că încă de la început el se sprijină pe consensul mai multor voințe și că tot timpul o puternică personalitate îl domină. În afară de aceasta, „Junimea” nu este numai un curent cultural și literar, dar și o asociație.

Ea însă nu a luat naștere printr-un act formal (asemenea Academiei Române, întemeiată cam în aceeași vreme în București) și nu s-a menținut după legile exterioare, dar acceptate ale tuturor corpurilor constituite. „Junimea” n-a fost atât o societate, cât o comunitate de interese culturale dar și socio-politice. Junimea mai înseamna și un cenaclu literar, o tipografie și un sistem de librării.

Apariția ei se datorează afinității viu resimțite dintre personalitățile întemeietorilor. Ea se menține apoi o perioadă îndelungată prin funcțiunea atracțiilor și respingerilor care alcătuiesc caracteristica modului de a trăi și a se dezvolta. Vechea deviză franceză potrivit căreia “Intră cine vrea, rămâne cine poate” este și aceea pe care asociația ieșeana o adoptă pentru sine.

Desigur, nu numai instinctul vieții menține unitatea „Junimii” în decursul existentei ei. Asociația dorește să-și dea o oarecare bază materială și o anumită ordine sistematică a lucrărilor, câștigă noi membri, se îngrijește de formarea noilor generații și poartă polemici colective. Dar peste tot ce constituie în viață „Junimea”, produsul deliberat al voinței de a se organiza, plutește duhul unei înțelegeri comune a societății, a culturii, a literaturii, iar cea dintâi sarcină a istoricului este să-l extragă și să-l arate lucrând în opere și oameni.

Go to Top