Societăţi evreieşti din Bucureşti B’nai B’rith

48.00 lei

Abraham a fost primul om care a spus: „Să nu fie sfadă, rogu-te, între mine și tine (…) pentru că suntem frați !”. El a statornicit cele trei principii de caritate, iubire frăţească şi armonie. Abraham a fost primul om cu care Dumnezeu a facut un legământ ca idealurile vieţii sale să fie, de-a pururi, şi idealurile urmaşilor săi. Abraham a fost primul Fiu al Legământului, primul B’nai B’rith. Și cortul lui Abraham, deschis oricui cerea găzduire şi adăpost, a fost cea dintâi lojă B’nai B’rith. Şi cea dintâi lojă ajutătoare feminină a fost întemeiată de soţia lui Abraham, Sara. Cuvântul de trecere dat lui Abraham la începerea vieţii sale celei noi a fost: „… şi să fii o binecuvântare”. Urmașii săi, copiii lui Israel, au devenit marele Ordin B’nai B’rith în istoria lumii. (…)
În cuvinte mai simple, scopul Ordinului B’nai B’rith este de a cultiva idealismul evreiesc în cel mai larg sens al cuvântului. Când un străin vine în cortul nostru, el îl găsește iluminat de idealurile de credință, dreptate și pace, caritate, ajutorare și adevăr. Menorah cu șapte brațe transformă cortul nostru într-un Templu.

Samuel DAICHES

  • An apariţie:: 2022
  • Format:: 17 x 24 cm
  • Număr de pagini:: 308
SKU: 978-973-37-2587-9 Categorii: ,

Autor: Bogdan Constantin Dogaru

Descriere

Abraham a fost primul om care a spus: „Să nu fie sfadă, rogu-te, între mine și tine (…) pentru că suntem frați !”. El a statornicit cele trei principii de caritate, iubire frăţească şi armonie. Abraham a fost primul om cu care Dumnezeu a facut un legământ ca idealurile vieţii sale să fie, de-a pururi, şi idealurile urmaşilor săi. Abraham a fost primul Fiu al Legământului, primul B’nai B’rith. Și cortul lui Abraham, deschis oricui cerea găzduire şi adăpost, a fost cea dintâi lojă B’nai B’rith. Şi cea dintâi lojă ajutătoare feminină a fost întemeiată de soţia lui Abraham, Sara. Cuvântul de trecere dat lui Abraham la începerea vieţii sale celei noi a fost: „… şi să fii o binecuvântare”. Urmașii săi, copiii lui Israel, au devenit marele Ordin B’nai B’rith în istoria lumii. (…)
În cuvinte mai simple, scopul Ordinului B’nai B’rith este de a cultiva idealismul evreiesc în cel mai larg sens al cuvântului. Când un străin vine în cortul nostru, el îl găsește iluminat de idealurile de credință, dreptate și pace, caritate, ajutorare și adevăr. Menorah cu șapte brațe transformă cortul nostru într-un Templu.

Samuel DAICHES

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Societăţi evreieşti din Bucureşti B’nai B’rith”

Istoricul Junimii

Junimea a fost un curent cultural și literar, dar și o asociație culturală înființată la Iași în anul 1863 de către Iacob Negruzzi, Petre Carp, Vasile Pogor, Theodor Rosetti, Vasile Pogor și Titu Maiorescu.

Un curent literar este adeseori o simplă construcție istorică, rezultatul însumării mai multor opere și figuri, atribuite de cercetătorii acelorași înrâuriri și subsumate acelorași idealuri. Multă vreme după ce oamenii și creațiile lor au încetat să ocupe scena epocii lor și răsunetul lor s-a stins, istoricii descoperă filiații și afinități, grupând în interiorul aceluiași curent opere create în neatârnare și personalități care nu s-au cunoscut sau care s-au putut opune.

Fără îndoială că nu acesta este cazul „Junimii”. Sarcina istoricului care își propune să studieze dezvoltarea acestui important curent este ușurată de faptul că încă de la început el se sprijină pe consensul mai multor voințe și că tot timpul o puternică personalitate îl domină. În afară de aceasta, „Junimea” nu este numai un curent cultural și literar, dar și o asociație.

Ea însă nu a luat naștere printr-un act formal (asemenea Academiei Române, întemeiată cam în aceeași vreme în București) și nu s-a menținut după legile exterioare, dar acceptate ale tuturor corpurilor constituite. „Junimea” n-a fost atât o societate, cât o comunitate de interese culturale dar și socio-politice. Junimea mai înseamna și un cenaclu literar, o tipografie și un sistem de librării.

Apariția ei se datorează afinității viu resimțite dintre personalitățile întemeietorilor. Ea se menține apoi o perioadă îndelungată prin funcțiunea atracțiilor și respingerilor care alcătuiesc caracteristica modului de a trăi și a se dezvolta. Vechea deviză franceză potrivit căreia “Intră cine vrea, rămâne cine poate” este și aceea pe care asociația ieșeana o adoptă pentru sine.

Desigur, nu numai instinctul vieții menține unitatea „Junimii” în decursul existentei ei. Asociația dorește să-și dea o oarecare bază materială și o anumită ordine sistematică a lucrărilor, câștigă noi membri, se îngrijește de formarea noilor generații și poartă polemici colective. Dar peste tot ce constituie în viață „Junimea”, produsul deliberat al voinței de a se organiza, plutește duhul unei înțelegeri comune a societății, a culturii, a literaturii, iar cea dintâi sarcină a istoricului este să-l extragă și să-l arate lucrând în opere și oameni.

Go to Top