Laur

36.00 lei

Ella LEYNARD este pseudonimul Dianei ŞTEFĂNESCU, traducător din anul 1992, domeniul Literatură.

Licenţiată în Filologie, specializarea Română-Engleză la Universitatea Bucureşti, Facultatea de Litere, este profesor de limba engleză la Colegiul Naţional „Iulia Hasdeu”, Bucureşti, din anul 1993.

Volume apărute: Poeme, 2013; Versuri, 2016; Timpul Dezvăluitor, 2018; Avem timp să iubim, 2018; Iubirea de la rădăcină, 2022; Explozia cuvintelor, 2022; Cuvintele din tăcere, 2023.

A tradus şi publicat volume de G. Bacovia: Poezii/ Poems, Editura Stress, 1995; Flori de Plumb/ Flowers of Lead, Editura Coresi, 2018.

A publicat în numeroase antologii de poezie şi proză, precum şi în reviste, în România şi în SUA: Natură şi Poezia, Betta, 2021; Diamante spirituale, REEA, 2021; Rănile lor pe trupul nostru, Contemporary Literature Press, The University of Bucharest, 2022; Poezia înseamnă să faci echilibristică pe liniile din palma lui Dumnezeu/ Poetry is tightrope walking on the lines in God’s palm, Antologie realizată de Lidia Vianu, Editura Eikon, 2023; Urme în timp, Betta, 2021; Legendele Lotrului, Editura Franco, 2022; Arguments Avant la Lettre, Editura Sfântul Ierarh Nicolae, 2019; Revista Neuma, Bogdania, Revista Nouă, Arena literară, Catalogul AJRP, Revista Boema, Helion Online, Black Moon Magazine, Ballast Journal.

Membră în Asociaţia Creatorilor de Ficţiune, Secţia de traductologie, coordonator Lidia Vianu şi Beta – Asociaţia Profesorilor de Limba Engleză.

  • An apariție: 2024
  • Format: A5
  • Număr de pagini: 146
ISBN 978-973-37-2723-1 Categorii: ,

Autor: Leynard Ella

Descriere

Romanul Laur cuprinde trei capitole. Este descrierea protagonistei cu privirea în urma unei iubiri atipice, complicate, filtrând din amintirea ei acele moment cheie care ar putea, doar într-o oarecare măsură, să îi explice acesteia destinul.

Are o componentă psihologică, gândurile se adună pentru a retrăi şi a linişti amintirea iubirii pentru a regăsi un sentiment neschimbat, singura modalitate de a se opune trecerii timpului, dar şi trecerii în alt moment în care iubirea devine un imposibil de trăit în realitatea apropiată.

Iubirea aceasta, oricât se doreşte înţeleasă prin apropierea amintirii, îşi apără taina zăvorâtă în inimile a doi mari îndrăgostiţi.

Fără noroc pe lume, iubirea lor sfidează timpul prin capacitatea ei de a fi retrăită în amintire şi de a rămâne la fel de proaspătă şi neatinsă de răul lumii, în inimile lor.

Laur şi Alma poartă fiecare în suflet pentru celălalt o iubire care are în ea adierea altei lumi…

Autoarea

 

 

 

Ca printr-o ciudată minune, Laur şi-a revenit. Şi-a regăsit echilibrul. De-a lungul anilor observasem aceeaşi capacitate a lui de a se ridica din cele mai copleşitoare abisuri. Mergea la Institut, lucra cu studenţii, avea proiecte de lucru pe viitor. Iar eu continuam să cred o aparenţă, aceea că el e bine. Nu mai ştiam, încercând să prind imaginea reală a lui Laur, cine este Laur de fapt, cel din copilăria mea, plin de poveşti, bomboane şi râs, respirând o tinereţe sănătoasă, cel din timpul căsătoriei, vag copleşit de sensuri care mi-au scăpat, cel de după moartea soţiei lui, adânc coborât într-o tăcere din care ieşea din când în când să mă întrebe de Iulian, cel care părea ireal în timpul bolii, sau Laur de-acum, tăcut, de o blândeţe care dădea semne de stereotipii şi rigiditate.

Ella LEYNARD

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Laur”

Istoricul Junimii

Junimea a fost un curent cultural și literar, dar și o asociație culturală înființată la Iași în anul 1863 de către Iacob Negruzzi, Petre Carp, Vasile Pogor, Theodor Rosetti, Vasile Pogor și Titu Maiorescu.

Un curent literar este adeseori o simplă construcție istorică, rezultatul însumării mai multor opere și figuri, atribuite de cercetătorii acelorași înrâuriri și subsumate acelorași idealuri. Multă vreme după ce oamenii și creațiile lor au încetat să ocupe scena epocii lor și răsunetul lor s-a stins, istoricii descoperă filiații și afinități, grupând în interiorul aceluiași curent opere create în neatârnare și personalități care nu s-au cunoscut sau care s-au putut opune.

Fără îndoială că nu acesta este cazul „Junimii”. Sarcina istoricului care își propune să studieze dezvoltarea acestui important curent este ușurată de faptul că încă de la început el se sprijină pe consensul mai multor voințe și că tot timpul o puternică personalitate îl domină. În afară de aceasta, „Junimea” nu este numai un curent cultural și literar, dar și o asociație.

Ea însă nu a luat naștere printr-un act formal (asemenea Academiei Române, întemeiată cam în aceeași vreme în București) și nu s-a menținut după legile exterioare, dar acceptate ale tuturor corpurilor constituite. „Junimea” n-a fost atât o societate, cât o comunitate de interese culturale dar și socio-politice. Junimea mai înseamna și un cenaclu literar, o tipografie și un sistem de librării.

Apariția ei se datorează afinității viu resimțite dintre personalitățile întemeietorilor. Ea se menține apoi o perioadă îndelungată prin funcțiunea atracțiilor și respingerilor care alcătuiesc caracteristica modului de a trăi și a se dezvolta. Vechea deviză franceză potrivit căreia “Intră cine vrea, rămâne cine poate” este și aceea pe care asociația ieșeana o adoptă pentru sine.

Desigur, nu numai instinctul vieții menține unitatea „Junimii” în decursul existentei ei. Asociația dorește să-și dea o oarecare bază materială și o anumită ordine sistematică a lucrărilor, câștigă noi membri, se îngrijește de formarea noilor generații și poartă polemici colective. Dar peste tot ce constituie în viață „Junimea”, produsul deliberat al voinței de a se organiza, plutește duhul unei înțelegeri comune a societății, a culturii, a literaturii, iar cea dintâi sarcină a istoricului este să-l extragă și să-l arate lucrând în opere și oameni.

Go to Top