A apărut SCRIPTOR 11-12/2025!

 

EDITORIAL

Cristina HERMEZIU – Editorial

 

Poemul Desenat

Dragoș PĂTRAȘCU – Dinu FLĂMÂND, [poiana începea să-i mângâie umbra pielii]

 

OM de CUVÂNT

Radu CUCUTEANU – Interviu cu profesorul Bruno MAZZONI: „În Italia, literatura română a început să aibă un public care o apreciază cu adevărat.

 

EMINESCIANA

Marina MUREȘANU IONESCU – EMINESCU și problematica traducerii (I)

Theodor CODREANU – PALINGENEZA hyperionică. Iosif Cheie-Pantea, Mihai Eminescu. Omul și dialectica istoriei

Ala SAINENCO – Prieteni cu Eminescu. Constantin Aronovici

 

DOSAR  Întâlniri admirabile

Simona MODREANU în dialog cu Paul BARBĂNEAGRĂ și Andrei PANDREA: Cele 1000 de zile ale doctorului Pandrea

Livia IACOB în dialog cu Ana BLANDIANA: „Tot ce am scris eu după aceea a fost un fel de a răspunde singură la ceea ce așteptam să-mi spună tata

Cristina HERMEZIU în dialog cu Bogdan CREȚU: „Tot ce atingea Emil Brumaru se transforma în literatură

Andrei CRĂCIUNScrisoare către Radu COSAȘU

Șerban AXINTE, „Texte, texte, texte!”. Gânduri despre Mirel CANĂ

Sorina RÎNDAȘU, 40 de minute cu Carmen STEICIUC

 

LIBER ARBITRU

Sorina DĂNĂILĂ – IAȘI, tinerețe fără bătrânețe. O extravagantă beizadea a Iașului și o viață ca un roman

Lucian VASILIU – Confesiuni developate. Multum Est. Constantin Chiriac

Oana BOCA STĂNESCU – LiteRAME. Când literatura devine experiență colectivă. Festivalurile de literatură

Valeriu GHERGHEL – Miscellanea. Vă place brînza?

 

EȘAFODAJ critic

Recenzii

Adrian Dinu RACHIERU – VIRGIL TĂNASE, un onirist pe cont propriu (II)

Adelina LABIC LUNGU – Nopțile sufletului

Romeo Aurelian ILIE – Proza flash fiction, o nucă tare

Alina Monica ȚURLEA – Cristian Fulaș.„Forma tăcerii” sau arhitectura durerii

Cristina CHIPRIAN – „Aici timpul plutește nu zboară”

Ioan RĂDUCEA – Din lut românesc

Christian W. SCHENK – Etica fragilității și poetica încrederii

Șerban AXINTE – Mâna care se scrie și se rescrie pe sine

Liviu APETROAIE – Începutul recuperării unei memorii românești

Studii culturale, eseuri

Ioan-Aurel POP – Românii și Dacia în Codex Calixtinus? (I)

Victor ȘONEA – LAMARTINE – contemporanul nostru (I)

Cosmin NEIDONI – A murit Don Quijote fericit?

Petru BEJAN – Putem privi natura în felul unei opere de artă? (I)

Ionel Corneliu OANCEA – Paşi între cele de jos şi cele de sus (III)

 

InEdite

Răsvan POPESCU – Întoarcerea jurnalistului. Fragment din România în derivă

 

InstagrAMABIL

Călin CIOBOTARI – Hamletarium – Medeea, un explozibil poetic…

Mirella PATUREAU – În pragul unei lumi faustiene sau o toamnă a tuturor pericolelor

Andrei GORZO – „Frumuseți, frumuseți, tot soiul de frumuseți”: „Triton” al Anei Lungu

 

Foi(E)taj lingvistic

Cristina FLORESCUSpre AN, dinspre AN

Laura Carmen CUȚITARU – Semne „reale”

Emina CĂPĂLNĂȘAN – De la sori la mieri

 

In/TRADUCTIBIL

Steinar LONE, traducător în limba norvegiană

Max BLECHER în norvegiană. Fragment din Întâmplări în irealitatea imediată

 

Portret INTERIOR

Șerban AXINTE – În bucătărie la Radu ANDRIESCU

 

VOCI APROPIATE – Emilia NEDELCOFF

 

ETAJeră

Cristina BOGDAN – Cărți formatoare. Centura de siguranță împotriva intemperiilor vieții

Ioan RĂDUCEA – Revista revistelor

 

George Bodocan/ BODO