Vitrina cu jucării triste

Vitrina cu jucării triste

30.00 lei

Asemenea lui Hieronimus Bosh, Ancelin Roseti pictează iaduri pe care ajunge să le îndrăgească, monştri care sfârşesc prin a-l fascina, iar contestarea lor e o fugă de seducţie.
Putem să ne formulăm aşteptări din cele mai exigente şi din cele mai optimiste faţă de viitoarele apariţii editoriale semnate de Ancelin Roseti.
Dumitru MUREŞAN

Ancelin Roseti nu este un virtuoz al limbajului, este în schimb un nativ de prag maximal al imersiunii în fluxul imaginarului, al developării insaţioase, în stare de graţie, a ipostazelor sale neortodoxe. Lirismul său este unul al amorsării continue.
Dan Bogdan HANU

  • An apariţie: 2022
  • Format: A5
  • Număr de pagini: 162
ISBN 978-973-37-2583-1 Categorii: ,

Autor: Roseti Ancelin

Descriere

Asemenea lui Hieronimus Bosh, Ancelin Roseti pictează iaduri pe care ajunge să le îndrăgească, monştri care sfârşesc prin a-l fascina, iar contestarea lor e o fugă de seducţie.
Putem să ne formulăm aşteptări din cele mai exigente şi din cele mai optimiste faţă de viitoarele apariţii editoriale semnate de Ancelin Roseti.
Dumitru MUREŞAN

Ancelin Roseti nu este un virtuoz al limbajului, este în schimb un nativ de prag maximal al imersiunii în fluxul imaginarului, al developării insaţioase, în stare de graţie, a ipostazelor sale neortodoxe. Lirismul său este unul al amorsării continue.
Dan Bogdan HANU

Recenzii

  1. Editura Junimea

    Raluca FARAON, In memoriam Ancelin Roseti: Vitrina cu jucării triste, o antologie Junimea, în revista „Hyperion”, nr. 7-8-9/ 2023, despre volumele Ancelin ROSETI: Vitrina cu jucării triste (2022) și Sunt eu, Algathon! (2023), Iași: Junimea;
    https://www.botosaneanul.ro/pozearticole/userfiles/files/cop%20%2B%20int%20Hyperion_7-8-9_2022.pdf

Adaugă o recenzie

Istoricul Junimii

Junimea a fost un curent cultural și literar, dar și o asociație culturală înființată la Iași în anul 1863 de către Iacob Negruzzi, Petre Carp, Vasile Pogor, Theodor Rosetti, Vasile Pogor și Titu Maiorescu.

Un curent literar este adeseori o simplă construcție istorică, rezultatul însumării mai multor opere și figuri, atribuite de cercetătorii acelorași înrâuriri și subsumate acelorași idealuri. Multă vreme după ce oamenii și creațiile lor au încetat să ocupe scena epocii lor și răsunetul lor s-a stins, istoricii descoperă filiații și afinități, grupând în interiorul aceluiași curent opere create în neatârnare și personalități care nu s-au cunoscut sau care s-au putut opune.

Fără îndoială că nu acesta este cazul „Junimii”. Sarcina istoricului care își propune să studieze dezvoltarea acestui important curent este ușurată de faptul că încă de la început el se sprijină pe consensul mai multor voințe și că tot timpul o puternică personalitate îl domină. În afară de aceasta, „Junimea” nu este numai un curent cultural și literar, dar și o asociație.

Ea însă nu a luat naștere printr-un act formal (asemenea Academiei Române, întemeiată cam în aceeași vreme în București) și nu s-a menținut după legile exterioare, dar acceptate ale tuturor corpurilor constituite. „Junimea” n-a fost atât o societate, cât o comunitate de interese culturale dar și socio-politice. Junimea mai înseamna și un cenaclu literar, o tipografie și un sistem de librării.

Apariția ei se datorează afinității viu resimțite dintre personalitățile întemeietorilor. Ea se menține apoi o perioadă îndelungată prin funcțiunea atracțiilor și respingerilor care alcătuiesc caracteristica modului de a trăi și a se dezvolta. Vechea deviză franceză potrivit căreia “Intră cine vrea, rămâne cine poate” este și aceea pe care asociația ieșeana o adoptă pentru sine.

Desigur, nu numai instinctul vieții menține unitatea „Junimii” în decursul existentei ei. Asociația dorește să-și dea o oarecare bază materială și o anumită ordine sistematică a lucrărilor, câștigă noi membri, se îngrijește de formarea noilor generații și poartă polemici colective. Dar peste tot ce constituie în viață „Junimea”, produsul deliberat al voinței de a se organiza, plutește duhul unei înțelegeri comune a societății, a culturii, a literaturii, iar cea dintâi sarcină a istoricului este să-l extragă și să-l arate lucrând în opere și oameni.

Go to Top