Sfârşitul manipulării. Ghid de haiducie media

Sfârşitul manipulării. Ghid de haiducie media

35.00 lei

Cartea pe care o răsfoiți, și pe care poate intenționați să o și citiți, este una complet atipică.

În primul rând pentru că este „incorectă politic”. A refuzat să folosească „limba de plastic”, pe care o auzim toată ziua la știri, în declarațiile politicienilor și în comunicatele oficiale. Și a respins gândirea unică fără drept de critică și de inițiativă publică.

În al doilea rând, cartea nu este una neutră. Adică nu privește de sus subiectele pe care le pune în discuție, așa cum îi stă bine unui eseu care se respectă. Din contră! Încearcă să convingă și să inspire, apelând atât la gândirea cât și la sentimentele voastre. Dar fără să manipuleze, stârnindu‑vă emoții ca să vă adoarmă și să vă ocolească rațiunea.

Pe de altă parte, nu este o carte tipică de super-ultra-hiper-dezvoltare personală, plină de soluții minune la problemele, reale sau imaginare, care ne-ar putea afecta vreodată. Ci una de dezvoltare a comunităților în care trăim. La bine și, din păcate, mai ales la rău! Iar imaginea de pe copertă are tâlcul ei. Firele prin care „oamenii negri” ne manevrează se încâlcesc și nu mai au efect asupra noastră, dacă ne dăm mâna unii cu alții.

În sfârșit, cartea este o operă colectivă. Au colaborat la scrierea ei, e drept că indirect, autori de cărți, articole, comunicări științifice și cursuri universitare care abordează atât de incitantului subiect al manipulării mulțimilor. Dar și mulți autori de blog-uri: psihologi, sociologi, jurnaliști, scriitori sau pur și simplu oameni preocupați de binele public.

Valentin INCEU

  • An apariţie: 2021
  • Format: 14,5cm x 22,5 cm
  • Număr de pagini: 266
ISBN 978-973-37-2434-6 Categorii: ,

Autor: Inceu Valentin

Descriere

Cartea pe care o răsfoiți, și pe care poate intenționați să o și citiți, este una complet atipică.

În primul rând pentru că este „incorectă politic”. A refuzat să folosească „limba de plastic”, pe care o auzim toată ziua la știri, în declarațiile politicienilor și în comunicatele oficiale. Și a respins gândirea unică fără drept de critică și de inițiativă publică.

În al doilea rând, cartea nu este una neutră. Adică nu privește de sus subiectele pe care le pune în discuție, așa cum îi stă bine unui eseu care se respectă. Din contră! Încearcă să convingă și să inspire, apelând atât la gândirea cât și la sentimentele voastre. Dar fără să manipuleze, stârnindu‑vă emoții ca să vă adoarmă și să vă ocolească rațiunea.

Pe de altă parte, nu este o carte tipică de super-ultra-hiper-dezvoltare personală, plină de soluții minune la problemele, reale sau imaginare, care ne-ar putea afecta vreodată. Ci una de dezvoltare a comunităților în care trăim. La bine și, din păcate, mai ales la rău! Iar imaginea de pe copertă are tâlcul ei. Firele prin care „oamenii negri” ne manevrează se încâlcesc și nu mai au efect asupra noastră, dacă ne dăm mâna unii cu alții.

În sfârșit, cartea este o operă colectivă. Au colaborat la scrierea ei, e drept că indirect, autori de cărți, articole, comunicări științifice și cursuri universitare care abordează atât de incitantului subiect al manipulării mulțimilor. Dar și mulți autori de blog-uri: psihologi, sociologi, jurnaliști, scriitori sau pur și simplu oameni preocupați de binele public.

Valentin INCEU

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Sfârşitul manipulării. Ghid de haiducie media”

Dezactiveaza titlul coloanei Mega Menu

Istoricul Junimii

Junimea a fost un curent cultural și literar, dar și o asociație culturală înființată la Iași în anul 1863 de către Iacob Negruzzi, Petre Carp, Vasile Pogor, Theodor Rosetti, Vasile Pogor și Titu Maiorescu.

Un curent literar este adeseori o simplă construcție istorică, rezultatul însumării mai multor opere și figuri, atribuite de cercetătorii acelorași înrâuriri și subsumate acelorași idealuri. Multă vreme după ce oamenii și creațiile lor au încetat să ocupe scena epocii lor și răsunetul lor s-a stins, istoricii descoperă filiații și afinități, grupând în interiorul aceluiași curent opere create în neatârnare și personalități care nu s-au cunoscut sau care s-au putut opune.

Fără îndoială că nu acesta este cazul „Junimii”. Sarcina istoricului care își propune să studieze dezvoltarea acestui important curent este ușurată de faptul că încă de la început el se sprijină pe consensul mai multor voințe și că tot timpul o puternică personalitate îl domină. În afară de aceasta, „Junimea” nu este numai un curent cultural și literar, dar și o asociație.

Ea însă nu a luat naștere printr-un act formal (asemenea Academiei Române, întemeiată cam în aceeași vreme în București) și nu s-a menținut după legile exterioare, dar acceptate ale tuturor corpurilor constituite. „Junimea” n-a fost atât o societate, cât o comunitate de interese culturale dar și socio-politice. Junimea mai înseamna și un cenaclu literar, o tipografie și un sistem de librării.

Apariția ei se datorează afinității viu resimțite dintre personalitățile întemeietorilor. Ea se menține apoi o perioadă îndelungată prin funcțiunea atracțiilor și respingerilor care alcătuiesc caracteristica modului de a trăi și a se dezvolta. Vechea deviză franceză potrivit căreia “Intră cine vrea, rămâne cine poate” este și aceea pe care asociația ieșeana o adoptă pentru sine.

Desigur, nu numai instinctul vieții menține unitatea „Junimii” în decursul existentei ei. Asociația dorește să-și dea o oarecare bază materială și o anumită ordine sistematică a lucrărilor, câștigă noi membri, se îngrijește de formarea noilor generații și poartă polemici colective. Dar peste tot ce constituie în viață „Junimea”, produsul deliberat al voinței de a se organiza, plutește duhul unei înțelegeri comune a societății, a culturii, a literaturii, iar cea dintâi sarcină a istoricului este să-l extragă și să-l arate lucrând în opere și oameni.

Go to Top