Mersul trenurilor

Mersul trenurilor

36.00 lei

Cip IEŞAN (născut în noiembrie, 1967, la Rădăuţi). Absolvent al Colegiului Naţional „C. Negruzzi”, apoi al Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (Facultatea de Fizică).

Publică din 1990: Academia Caţavencu, 24:ORE, Timpul, Convorbiri Literare, Cronica, Plai cu Boi, Caţavencii etc. Din 1995  scrie proză umoristică în Ziarul de Iaşi (fost Monitorul)…

Primul volum, „Vaca la barieră”, a apărut în 2003, urmat de „Întoarcerea Punguţei cu doi bani” (2005, Polirom) şi de „Mersul Trenurilor” (2007).

Este membru al Uniunii Scriitorilor din România şi, când nu scrie, ascultă sau cântă blues, jazz şi rock…

  • Număr de pagini: 188
ISBN 978-973-37-2647-0 Categorii: ,

Autor: Ieșan Cip

Descriere

Desene de JUP.

Prefer să stau acasă şi să-l citesc pe Cip Ieşan când scrie despre motanul Tomiţă şi Tamara Săftoiu; râd pe ruptelea şi mi se pare că viaţa poate fi şi mişto. Ei, drăcia dracului!

Emil BRUMARU, 2003

 

Foarte rar se întâmplă, în ultima vreme, să stai în casă cu o carte şi să râzi de unul singur, aşa. Se mai întâmplă când îl citeşti pe Hasek, se mai întâmplă când îi citeşti pe Ilf şi Petrov şi, iată, se întâmplă şi când îl citeşti pe Cip Ieşan.

Emil BRUMARU, 2005

Additional Information

Recenzii

  1. Editura Junimea

    Redacția, „Mersul trenurilor” de Cip Ieșan, în Ziarul de Iași, nr. / 26.10.2023, despre volumul Cip IEȘAN, Mersul trenurilor, editura Junimea, 2023.
    https://ziaruldeiasi.ro/stiri/a-mersul-trenurilora-de-cip-iesan-365623.html

Adaugă o recenzie

Dezactiveaza titlul coloanei Mega Menu

Istoricul Junimii

Junimea a fost un curent cultural și literar, dar și o asociație culturală înființată la Iași în anul 1863 de către Iacob Negruzzi, Petre Carp, Vasile Pogor, Theodor Rosetti, Vasile Pogor și Titu Maiorescu.

Un curent literar este adeseori o simplă construcție istorică, rezultatul însumării mai multor opere și figuri, atribuite de cercetătorii acelorași înrâuriri și subsumate acelorași idealuri. Multă vreme după ce oamenii și creațiile lor au încetat să ocupe scena epocii lor și răsunetul lor s-a stins, istoricii descoperă filiații și afinități, grupând în interiorul aceluiași curent opere create în neatârnare și personalități care nu s-au cunoscut sau care s-au putut opune.

Fără îndoială că nu acesta este cazul „Junimii”. Sarcina istoricului care își propune să studieze dezvoltarea acestui important curent este ușurată de faptul că încă de la început el se sprijină pe consensul mai multor voințe și că tot timpul o puternică personalitate îl domină. În afară de aceasta, „Junimea” nu este numai un curent cultural și literar, dar și o asociație.

Ea însă nu a luat naștere printr-un act formal (asemenea Academiei Române, întemeiată cam în aceeași vreme în București) și nu s-a menținut după legile exterioare, dar acceptate ale tuturor corpurilor constituite. „Junimea” n-a fost atât o societate, cât o comunitate de interese culturale dar și socio-politice. Junimea mai înseamna și un cenaclu literar, o tipografie și un sistem de librării.

Apariția ei se datorează afinității viu resimțite dintre personalitățile întemeietorilor. Ea se menține apoi o perioadă îndelungată prin funcțiunea atracțiilor și respingerilor care alcătuiesc caracteristica modului de a trăi și a se dezvolta. Vechea deviză franceză potrivit căreia “Intră cine vrea, rămâne cine poate” este și aceea pe care asociația ieșeana o adoptă pentru sine.

Desigur, nu numai instinctul vieții menține unitatea „Junimii” în decursul existentei ei. Asociația dorește să-și dea o oarecare bază materială și o anumită ordine sistematică a lucrărilor, câștigă noi membri, se îngrijește de formarea noilor generații și poartă polemici colective. Dar peste tot ce constituie în viață „Junimea”, produsul deliberat al voinței de a se organiza, plutește duhul unei înțelegeri comune a societății, a culturii, a literaturii, iar cea dintâi sarcină a istoricului este să-l extragă și să-l arate lucrând în opere și oameni.

Go to Top