La casa del poeta / Casa poetului

La casa del poeta / Casa poetului

36.00 lei

Volume publicate (selectiv): Cartea Psalmilor, Madrid, Devenir, 1997; Meseria lui Juda, Madrid, Sial, 2001; Berenice, Madrid, Amargord, 2005; Decembrie, Madrid, Centro de Poesía José Hierro, 2008; Sătul să dau şuturi în gol, Mérida, De la luna libros, 2010; Biblioteca iubită, Madrid, Polibea, 2012; Officium, Madrid, Amargord, 2014; Faţa ascunsă a pietrei. Obra reunida 1985-2014, Madrid, Amargord, 2014; Vizibili şi invizibili, o falsă antologie a unor autori adevăraţi, Madrid, Cuadernos del Laberinto, 2015; 91 de poezii împotriva ceţii, Oviedo, Ars Poética, 2017; Trei drumuri către Londra, Madrid, AltoLibros, 2021; Lumină violentă, Antología poética 1998-2021, Reino de Cordelia, 2021; Ferocităţi, Madrid, Cuadernos del Laberinto, 2023.

 

Obras de Jesus Urceloy (selective): Libro de los salmos, Madrid, Devenir, 1997; La profesión de Judas, Madrid, Sial, 2001; Berenice, Madrid, Amargord, 2005; Diciembre, Madrid, Centro de Poesía José Hierro, 2008; La biblioteca amada, Madrid, Polibea, 2012; Officium, Madrid, Amargord, 2014. Incluido en Piedra vuelta. Obra reunida 1985-2014; Piedra vuelta. Obra reunida 1985-2014, Madrid, Amargord, 2014; 91 poemas contra la niebla, Oviedo, Ars Poética, 2017; Tres poemas multiusos de tres escritores rusos, Oviedo, Ars Poética, 2019; Tres caminos hacia Londres, Madrid, AltoLibros, 2021; Luz Violenta, Antología poética 1998-2021, Reino de Cordelia, 2021; Ferocidades, Madrid, Cuadernos del Laberinto, 2023.

  • An apariție: 2024
  • Număr de pagini: 192
  • Format: 14,5 x 16 cm
ISBN 978-973-37-2793-4 Categorii: ,

Autor: Urceloy Jesus

Descriere

În traducerea poeziei lui Jesús URCELOY în limba română, este important să înţelegem că metrica şi muzicalitatea versurilor sale sunt elemente fundamentale în stilul său poetic. În unele cazuri, este dificil sau imposibil să se menţină aceeaşi metrică din cauza diferenţelor dintre limbi, punând muzicalitatea pe primul loc pentru a menţine coerenţa şi fluiditatea, sensul şi frumuseţea textului, încercând să se păstreze impactul emoţional şi artistic în limba română.

Este posibil ca unele imagini, metafore sau referinţe culturale să nu aibă echivalente directe în limba română, ceea ce poate influenţa structura şi metrica poemului.

Casa poetului vine să prezinte o mică parte din poezia lui Jesús Urceloy, au fost selecţionate poeme cu registre diferite pentru a cuprinde în câteva pagini magia, esenţialul şi minimul acestui mare poet şi maestru.

Dragoş Cosmin POPA

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „La casa del poeta / Casa poetului”

Istoricul Junimii

Junimea a fost un curent cultural și literar, dar și o asociație culturală înființată la Iași în anul 1863 de către Iacob Negruzzi, Petre Carp, Vasile Pogor, Theodor Rosetti, Vasile Pogor și Titu Maiorescu.

Un curent literar este adeseori o simplă construcție istorică, rezultatul însumării mai multor opere și figuri, atribuite de cercetătorii acelorași înrâuriri și subsumate acelorași idealuri. Multă vreme după ce oamenii și creațiile lor au încetat să ocupe scena epocii lor și răsunetul lor s-a stins, istoricii descoperă filiații și afinități, grupând în interiorul aceluiași curent opere create în neatârnare și personalități care nu s-au cunoscut sau care s-au putut opune.

Fără îndoială că nu acesta este cazul „Junimii”. Sarcina istoricului care își propune să studieze dezvoltarea acestui important curent este ușurată de faptul că încă de la început el se sprijină pe consensul mai multor voințe și că tot timpul o puternică personalitate îl domină. În afară de aceasta, „Junimea” nu este numai un curent cultural și literar, dar și o asociație.

Ea însă nu a luat naștere printr-un act formal (asemenea Academiei Române, întemeiată cam în aceeași vreme în București) și nu s-a menținut după legile exterioare, dar acceptate ale tuturor corpurilor constituite. „Junimea” n-a fost atât o societate, cât o comunitate de interese culturale dar și socio-politice. Junimea mai înseamna și un cenaclu literar, o tipografie și un sistem de librării.

Apariția ei se datorează afinității viu resimțite dintre personalitățile întemeietorilor. Ea se menține apoi o perioadă îndelungată prin funcțiunea atracțiilor și respingerilor care alcătuiesc caracteristica modului de a trăi și a se dezvolta. Vechea deviză franceză potrivit căreia “Intră cine vrea, rămâne cine poate” este și aceea pe care asociația ieșeana o adoptă pentru sine.

Desigur, nu numai instinctul vieții menține unitatea „Junimii” în decursul existentei ei. Asociația dorește să-și dea o oarecare bază materială și o anumită ordine sistematică a lucrărilor, câștigă noi membri, se îngrijește de formarea noilor generații și poartă polemici colective. Dar peste tot ce constituie în viață „Junimea”, produsul deliberat al voinței de a se organiza, plutește duhul unei înțelegeri comune a societății, a culturii, a literaturii, iar cea dintâi sarcină a istoricului este să-l extragă și să-l arate lucrând în opere și oameni.

Go to Top