Călătoriile Muzei sau Cum să devii erou

43.00 lei

„Călătoriile Muzei” este o poveste despre aventurile unei fetițe, care trăiește visul multor copii ce ar dori să devină eroi. Ea este atrasă în timp, călătorind cu două personaje simbolice: Socrate, gardianul timpului, înțeleptul străvechi ce apare și sub înfățișarea bufniței Veyu, (transportorul viu înzestrat cu ceasuri-ochi ce se află pe aripi) și, primul erou al omenirii, Ghilgameș. Toți trei au fost aleși printr-un semn misterios, (apariția unei tăblițe la poalele Partenonului, pe care doar înțeleptul antic a putut-o vedea) să dezlege un blestem lansat de un împărat tiranic, obsedat de putere și de dorința de nemurire, care a hotărât că omenirea va dispărea din cauza unui virus (pandemii) doar ca să se răzbune că el nu putea deveni etern.

Prima parte prezintă personalitatea fetei, dornică de afirmare, empatică, iubitoare de frumos, inventivă, gânditoare, căreia îi place să pună probleme, să caute soluții, să inventeze, să facă lucrurile „altfel”, care iubește oamenii dar condamnă greșelile semenilor.

A II-a parte prezintă călătoriile înainte și înapoi în timp ale celor trei care devin eroi în mintea cititorilor și care își doresc să salveze omenirea, pe orice căi, trecând prin experiențe complicate, uneori neverosimile.

Deși ați spune că subiectul e prea actual și oarecum „tras de păr”, întâmplările se leagă treptat între real și imaginar, devin tot mai palpitante și vor încânta nu numai pe cititorii copii, mai inteligenți, dar și pe adulți.

Cocteilul temporal se lămurește în final, iar lectorul are libertatea să aleagă ceea

ce crede despre amestecul de timp istoric prin care se perindă personajele, din antichitate în evul mediu, din perioada contemporană în cea postcontemporană.

  • An apariţie:: 2022
  • Format:: 20x20 cm
  • Număr de pagini:: 202
SKU: 978-973-37-2537-4 Categorii: ,

Autor: Roxana Galan

Descriere

„Călătoriile Muzei” este o poveste despre aventurile unei fetițe, care trăiește visul multor copii ce ar dori să devină eroi. Ea este atrasă în timp, călătorind cu două personaje simbolice: Socrate, gardianul timpului, înțeleptul străvechi ce apare și sub înfățișarea bufniței Veyu, (transportorul viu înzestrat cu ceasuri-ochi ce se află pe aripi) și, primul erou al omenirii, Ghilgameș. Toți trei au fost aleși printr-un semn misterios, (apariția unei tăblițe la poalele Partenonului, pe care doar înțeleptul antic a putut-o vedea) să dezlege un blestem lansat de un împărat tiranic, obsedat de putere și de dorința de nemurire, care a hotărât că omenirea va dispărea din cauza unui virus (pandemii) doar ca să se răzbune că el nu putea deveni etern.

Prima parte prezintă personalitatea fetei, dornică de afirmare, empatică, iubitoare de frumos, inventivă, gânditoare, căreia îi place să pună probleme, să caute soluții, să inventeze, să facă lucrurile „altfel”, care iubește oamenii dar condamnă greșelile semenilor.

A II-a parte prezintă călătoriile înainte și înapoi în timp ale celor trei care devin eroi în mintea cititorilor și care își doresc să salveze omenirea, pe orice căi, trecând prin experiențe complicate, uneori neverosimile.

Deși ați spune că subiectul e prea actual și oarecum „tras de păr”, întâmplările se leagă treptat între real și imaginar, devin tot mai palpitante și vor încânta nu numai pe cititorii copii, mai inteligenți, dar și pe adulți.

Cocteilul temporal se lămurește în final, iar lectorul are libertatea să aleagă ceea

ce crede despre amestecul de timp istoric prin care se perindă personajele, din antichitate în evul mediu, din perioada contemporană în cea postcontemporană.

Additional Information

Weight 0.5 kg

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Călătoriile Muzei sau Cum să devii erou”

Istoricul Junimii

Junimea a fost un curent cultural și literar, dar și o asociație culturală înființată la Iași în anul 1863 de către Iacob Negruzzi, Petre Carp, Vasile Pogor, Theodor Rosetti, Vasile Pogor și Titu Maiorescu.

Un curent literar este adeseori o simplă construcție istorică, rezultatul însumării mai multor opere și figuri, atribuite de cercetătorii acelorași înrâuriri și subsumate acelorași idealuri. Multă vreme după ce oamenii și creațiile lor au încetat să ocupe scena epocii lor și răsunetul lor s-a stins, istoricii descoperă filiații și afinități, grupând în interiorul aceluiași curent opere create în neatârnare și personalități care nu s-au cunoscut sau care s-au putut opune.

Fără îndoială că nu acesta este cazul „Junimii”. Sarcina istoricului care își propune să studieze dezvoltarea acestui important curent este ușurată de faptul că încă de la început el se sprijină pe consensul mai multor voințe și că tot timpul o puternică personalitate îl domină. În afară de aceasta, „Junimea” nu este numai un curent cultural și literar, dar și o asociație.

Ea însă nu a luat naștere printr-un act formal (asemenea Academiei Române, întemeiată cam în aceeași vreme în București) și nu s-a menținut după legile exterioare, dar acceptate ale tuturor corpurilor constituite. „Junimea” n-a fost atât o societate, cât o comunitate de interese culturale dar și socio-politice. Junimea mai înseamna și un cenaclu literar, o tipografie și un sistem de librării.

Apariția ei se datorează afinității viu resimțite dintre personalitățile întemeietorilor. Ea se menține apoi o perioadă îndelungată prin funcțiunea atracțiilor și respingerilor care alcătuiesc caracteristica modului de a trăi și a se dezvolta. Vechea deviză franceză potrivit căreia “Intră cine vrea, rămâne cine poate” este și aceea pe care asociația ieșeana o adoptă pentru sine.

Desigur, nu numai instinctul vieții menține unitatea „Junimii” în decursul existentei ei. Asociația dorește să-și dea o oarecare bază materială și o anumită ordine sistematică a lucrărilor, câștigă noi membri, se îngrijește de formarea noilor generații și poartă polemici colective. Dar peste tot ce constituie în viață „Junimea”, produsul deliberat al voinței de a se organiza, plutește duhul unei înțelegeri comune a societății, a culturii, a literaturii, iar cea dintâi sarcină a istoricului este să-l extragă și să-l arate lucrând în opere și oameni.

Go to Top