Editura Junimea Iași organizează concurs pentru ocuparea postului vacant, funcție contractuală de execuție, pe perioadă nedeterminată, inspector de specialitate, gr. IA, studii superioare de lungă durată

Candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale (conform art. 3 din H.G. 268/ 2011, republicată):

  • are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European, sau cetățenia Confederației Elvețiene;
  • cunoaşte foarte bine limba română, scris şi vorbit;
  • are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie

sau de unităţile sanitare abilitate;

  • îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  • nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură

cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte

de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

  • nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

 

Condiții specifice necesare în vederea participării la concurs:

  • studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomăde licență sau act echivalent emis de o instituție de învățământ superior, cu cel puțin o specializare în studii economice, ce poate fi dovedită cu acte de studii;
  • vechime în muncă sau în specialitate – minimum 4 ani;
  • cunoștințe și competenţe în domeniile financiar-contabil, achiziții, marketing și vânzări;
  • cunoștințe fundamentale de arhivistică;
  • bună cunoaştere a limbii române (scris şi vorbit);
  • cunoaşterea a cel puțin unei limbi străine de circulație internațională,

la nivel mediu(scris şi vorbit);

  • deținerea permisului de conducere categoria B;
  • cunoştinţe elementare de operare PC și browsing.

 

Atribuții și sarcini

  • Este responsabil cu prospectarea pieței de vânzare de carte, cu distribuția și relația cu librăriile sau cu alți operatori din domeniu;
  • Este responsabil și asigură relațiile cu tipografiile contractate de Editura Junimea Iași, în ceea ce privește activitatea de tipărire (transmitere comenzi, recepție și înregistrare produse editoriale, întocmire documente de plată etc.);
  • Asigură distribuția produselor editoriale proprii către toți operatorii contractați de editură, precum și către colaboratorii sau partenerii din țară și din străinătate;
  • Asigură buna derulare a procedurilor ce țin de administrarea patrimoniului instituției și de îmbunătățirea acestuia;
  • Organizează și răspunde de activitatea de constituirea a Depozitului legal, precum și de distribuția fondurilor de carte către biblioteci, în conformitate cu prevederile legale;
  • Întocmește, înregistrează, urmărește și păstrează documetele financiar-contabile și administrative aferente activității specifice a instituției:

– note contabile pentru activități patrimoniale;

– balanțe de verificare sintetice și analitice;

– înregistrarea operațiunilor patrimoniale în evidența contabilă sintetică și analitică privind cheltuielile curente și activele nefinanciare;

– necesarul lunar de fonduri pentru buna derulare a activității;

– documentele de angajare, lichidare și ordonanțare a cheltuielilor, precum și instrumentele de plată și de încasare;

  • Pe perioadele în care contabilul-șef al instituției lipsește (concedii de odihnă sau medicale, delegații în interes de serviciu etc.), preia atribuțiile de control financiar preventiv;
  • Răspunde de arhivarea documentelor finaciar-contabile și adminstrative și organizează activitatea de întocmire a nomenclatorului dosarelor;
  • Asigură legătura cu Arhivele Naționale, în vederea verificării și confirmării nomenclatorului dosarelor, precum și cu prilejul acțiunilor de control din partea acestei instituții;
  • Organizează și răspunde de depozitul de arhivă al instituției;
  • Răspunde de integritatea și buna funcționare a mașinilor, echipamentelor și materialelor utilizate în activitatea curentă;
  • Asigură, ca membru al Comisiei de achiziţii bunuri, întocmirea, conform legislaţiei, a documentelor necesare desfăşurării şi încheierii acestor proceduri;
  • Analizează şi propune, prin referate, casarea mijloacelor fixe, a obiectelor

de inventar şi/sau a altor valori, în urma inventarierii anuale, întocmind note interne privind starea fizică şi morală a bunurilor şi face parte din Comisia de casare;

  • Participă la reuniunile Consiliilor redacționale săptămânale;
  • Prezintă rapoarte, în scris, despre activităţile desfăşurate, de câte ori i le solicită șeful ierarhic;
  • Duce la îndeplinire şi alte sarcini solicitate de manager, care nu sunt menţionate în fişa postului, dar prin care este cultivată imaginea instituției sau prin care se contribuie la realizarea obiectului său de activitate;
  • Programul de lucru: zilnic (8:00-16:00), de luni până vineri, exceptând agenda zilelor legal libere ori alte programe speciale prevăzute de lege și instituite de autorități (stări de alertă etc.).

 

Pentru înscriere, candidaţii vor prezenta un dosar de concurs care va conţine următoarele documente:

  1. a) cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului instituției;
  2. b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea,

potrivit legii, după caz;

  1. c) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de instituţia publică;
  2. d) carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă,

în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;

  1. e) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere prin care să-și asume că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează, urmând ca până la data organizării concursului să prezinte și cazierul judiciar eliberat de autoritatea competentă;
  2. f) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 2 săptămâni anterior derulării concursului, de medicul de familie;
  3. g) cel puțin 1 recomandare de la o persoană care lucrează sau a lucrat/colaborează sau a colaborat cu operatori din domeniu sau din domenii conexe;
  4. h) curriculum vitae.

 

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data,

numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.

 

Actul de identitate, diplomele de studii, carnetul de muncă și adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, se vor prezenta și în original, în vederea verificării conformității copiilor cu originalele.

 

Actele personale care au termen de expirare trebuie să fie în limita valabilității pentru a putea fi acceptate pentru înscrierea la concurs.

 

Dosarul de înscriere va fi depus la sediul instituției, în intervalul orar 10:00 – 14:00, de la data de 19.08.2024, până la data de 23.08.2024.

 

 

PROBELE DE CONCURS:

  1. a) selecția dosarelor
  2. b) proba scrisă
  3. c) interviul

 

 

Calendarul desfășurării concursului

 

Nr. crt          ACTIVITATEA   DATA Intervalul

orar/ora

1. Depunerea dosarelor de concurs

ale candidaților

la secretariatul Editurii Junimea

19 -23.08.2024 zilnic,

10:00-14:00

2. Selecția dosarelor

 

26.08.2024 12:00-14:00
3. Afișarea rezultatelor selecției dosarelor

(la sediul instituției și pe site)

26.08.2024 15:00
4. Depunerea contestațiilor privind rezultatele selecției dosarelor 27.08.2024 10:00-14:00
5. Soluționarea contestațiilor, dacă ele există 28.08.2024 12:30-13:30
6. Afișarea rezultatelor în urma contestațiilor privind selecția dosarelor (la sediul instituției și pe site, dacă vor fi înregistrate contestații) 28.08.2024 15:00
7. Susținerea probei scrise 03.09.2024 10:00 -13:00
8. Afișarea rezultatelor obținute la proba srisă (la sediul instituției și pe site) 03.09.2024 15:00
9. Depunerea contestațiilor 04.09.2024 09:00-12:00
10. Soluționarea contestațiilor, dacă ele există 04.09.2024 12:00-13:00
11. Afișarea rezultatelor în urma contestațiilor la proba scrisă (la sediul instituției și pe site, dacă vor fi înregistrate contestații) 04.09.2024 15:00
12. Susținerea probei interviu

 

05.09.2024 10:00-12:00
13. Afișarea rezultatelor obținute la proba interviu și a rezultatelor finale (la sediul instituției și pe site) 05.09.2024 15:00
14. Depunerea contestațiilor la proba interviu 06.09.2024 09:00-12:00
15. Soluționarea contestațiilor, dacă ele există 06.09.2024 12:00-13:00
16. Afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor, dacă ele există, și a celor finale (la sediu instituției și pe site) 06.09.2023 15:00

 

Relaţii suplimentare la sediul Editurii Junimea Iași, telefon: 0232 705 837, de luni până vineri, între orele 9:00 și 16:00.

Secretar Comisie de concurs: Ecaterina-Ema LUCA

 

Bibliografie

  • Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare (https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/37954)
  • Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1917/2005 de aprobare a Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituții publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, modificat și completat prin Ordinul nr. 2002/12.12.2013 și prin Ordinul 2021/17.12.2013;
  • Legea nr. 53/ 2003 – Codul Muncii, republicată, actualizată în 2023 (https://www.codulmuncii.eu),

Titlul II – Contractul individual de muncă, art. 10-87 – încheierea, executarea, modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă;

  • Codul administrativ (O.U.G. 57/2019), actualizat în 2023, art. 368, 430-450 privind normele de conduită a personalului contractual din autoritățile și instituțiile publice;
  • Regulamentul intern și Codul de conduită al editurii JUNIMEA

(site www.editurajunimea.ro, link https://editurajunimea.ro/documente/ );